lørdag 21. november 2009

strikking er terapi det å...

Blir litt strikking på meg, en uke igjen av sykemeldingen min, kjenner jeg sakte men sikert begynner å bli "meg selv" igjen....


Pulsvarmere i Oda fra europris, strikket i samme teknikk som snurrestrømper til barn.

Helt enkle pulsvarmere i ribbestrikk. Strikket i "need tweed soft" fra Nille, Et utrolig mykt garn med varierende tykkelse. består av ca 50/50 ull og akryl. Men kjennes ikke slikt ut.
Ei pjona lue i wool flame og need tweed soft. Den ble bare deilig og myk.

Nå har jeg pakket mange julegaver...ca 25 stk..om ikke fler. Snart ferdig. Liker å gjøre unna slikt før desember. Bare min mann sin og noen få igjen. Jeg er litt merkelig slik. Blir stresset om jeg ikke er ferdig med julegavene når første uka i desember er omme. Kan ha noe å gjøre med at de fleste gavene skal faktisk sendes med post hit og dit i Norge.

Desember er tiden der jeg fokuserer på pynting, baker julekaker og priser meg lykkelig over at jeg slipper å vase rundt i overfylte butikker sammen med mange andre halvgale tullinger som bare MÅ finne julegaver i siste liten... Jeg samler alt jeg lager gjennom året i en eske, den dras fram under bursdager og til jul...så fyller jeg på med diverse og fordeler og pakker inn.... og storkoser meg!

2 kommentarer:

Mourie sa...

Så bra at du tar litt tid til deg selv og finner igjen formen! Lurer på når jeg skal bli like flink med strikkinga som du? Ha en fortsatt strålende søndag, om en uke kan vi tenne første adventslyset!

Myrtells rotekrok sa...

takk!Det er bare å øve det... jeg har jo lyst å bli like flink som deg når det gjelder å sy... så jeg plundrer med den symaskinen jeg